Jak pokazują badania przeprowadzone w lutym 2019 r. przez SW Research, znacznego pogorszenia jakości widzenia doświadcza prawie każdy Polak po 40-tce (98%). Najczęściej wskazywane problemy ze wzrokiem u ankietowanych osób w grupie wiekowej 40-65 to ogólne pogorszenie wzroku (62%), problemy z czytaniem tekstu z bliskiej odległości (51%) oraz szybkie męczenie się oczu (48%). Wszystkie opisane problemy świadczą o prezbiopii – efekcie naturalnego procesu starzenia się oczu, który dotyka każdego, niezależnie od trybu życia i stanu zdrowia. Choć w łatwy sposób można jej zaradzić, nadal zbyt mało osób sięga po pomoc specjalisty. Ten stan rzeczy zmienia kampania Czas Na Wzrok 40+!
Podczas Biegu podsumujemy i przedstawimy efekty działań w 2019 roku i przedstawimy plany kolejnej edycji. To również doskonała okazja, by podziękować branży optycznej za zaangażowanie
i aktywny udział w akcji. To właśnie dzięki kampanii Czas Na Wzrok 40+ Polacy zaczęli otwarcie mówić o ich kłopotach z widzeniem po 40. roku życia. Prezbiopia przestała być tematem tabu – ludzie zrozumieli, że jest ona co prawda nieuniknionym procesem fizjologicznym, ale jednocześnie można w prosty sposób złagodzić jej objawy, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi. Akcja uwrażliwia społeczeństwo na potrzebę regularnych badań, dbania o wzrok i prawidłowej korekcji okularowej.